czwartek, 30 czerwca 2011

Uroczystości Bożego Ciała w Gnieźnie

Dwa miesiące po Wielkanocy Kościół Katolicki Obchodzi Święto Bożego Ciała;)
W tym roku cały obchód rozpoczął się mszą świętą w Katedrze Gnieźnieńskiej, którą sprawował Prymas Polski abp Jóżef Kowalczyk.Wygłosił on również piękne kazanie w którym zaapelował iż:
"Eucharystia jako sakrament miłości buduje, tworzy wspólnotę Kościoła, który jest Ciałem Chrystusa. Eucharystia będąc sakramentem miłości Boga do człowieka, jest jednocześnie sakramentem miłości człowieka do człowieka. Jest sakramentem, który buduje każdą wspólnotę: religijna, zawodową, rodzinną i narodową."
Po wspólnej Eucharystii na znak uwielbienia Ciała i Krwi Chrystusa rozpoczęła się procesja ulicami miasta.Oprócz Prymasa Polski nie mogło na niej zabraknąć dostojnych biskupów, kanoników czy tez ogół kapłanów.Szlakiem procesji udały się również Siostry Zakonne czy też wspólnoty parafialne w tym Młodzież Maryjna oraz dzieci sypiące kwiatki. Razem z delegacjami ulicami podążali także mieszkańcy Gniezna i okolic.






 Jak co roku,procesja zatrzymywała się kolejno przy czterech ołtarzach przygotowanych przez  Parafie Katedralną , Parafie Franciszkańską , parafie św.Trójcy oraz Kościół Garnizonowy.Przy każdym ołtarzu czytane były fragmenty z ewangelii związane tematycznie z eucharystią:)




Na mecie procesji którą był ołtarz Kościoła Garnizonowego abp; Józef  Kowalczyk wygłosił krótką homilie oraz pobłogosławił wszystkich wiernych.


( Reportaż napisała : 
Justyna Hajduszak)

                                              
Celem Uroczystości Bożego Ciała jest uczczenie ustanowienia Eucharystii przez Chrystusa podczas Ostatniej Wieczerzy.


"Kto spożywa moje Ciało i pije moją Krew, ma życie wieczne, a Ja go wskrzeszę w dniu ostatecznym. Ciało moje jest prawdziwym pokarmem, a Krew moja jest prawdziwym napojem. Kto pożywa moje Ciało i Krew moją pije, trwa we Mnie, a Ja w nim." 
/Ewangelia wg św. Jana 6,54-56/ 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz